تاريخ : 29 / 9 / 1395 | 8:55 | نويسنده : قربانی

در این نشست که با حضور اعضای نوجوان برگزار شد سه کتاب ذیل معرفی شدند :

کتاب غنچه دلتنگ : نویسنده حسین سیدی / نشرمعارف/ ارائه توسط : فاطمه زنگنه قشلاقی (دانش آموز)

مثل ها و قصه هایش (قصه های پاییز ) : نویسنده مصطفی رحمان دوست /نشر محراب قلم /ارائه توسط : مریم ترکستانی (دانش آموز)

آخرین مصلح :نویسنده سید محسن قدسی پور /نشر براق/ارائه توسط : مژده فراهانی (دانش آموز)

 


تاريخ : 28 / 9 / 1395 | 12:25 | نويسنده : قربانی


مسئول کتابخانه شهدای گمنام خبر داد : طبق وعده ای که به مدارس جوکارداده ام  در پایان هر فصل با حضور در مدارس از دانش آموزانی که بیشتر کتاب را در طول سه ماه هر فصل امانت بگیرند تقدیر می شود البته امانت به تنهایی شرط نیست بلکه مهم مطالعه ی کتابها می باشد چرا که مسئول کتابخانه  از دانش آموزان خلاصه کتابهارا به صورت شفاهی می پرسد. این طرح به قدری در دانش آموزان موثر واقع شده که برخی از دانش آموزان زنگ های تفریح هم به مطالعه کتاب می پردازند .

 در فصل پاییز مهسامرادی با مطالعه 79 کتاب و ستایش ترک با مطالعه 52 کتاب ، کتابخوانان برتر پاییز مدرسه شهید زنگنه شدند .  

محمد طه زنگنه با مطالعه 35 کتاب کتابخوان برتر دبستان معراج شد .

 


تاريخ : 28 / 9 / 1395 | 12:23 | نويسنده : قربانی

مسئول کتابخانه شهدای گمنام همزمان با هفته وحدت با حضور در دبستان دخترانه شهید زنگنه جوکار به معرفی کتاب محمد مثل گل بود پرداخت

این کتاب اثری است برای آموزش سبک زندگی پیامبر (ص) به کودکان. این مجموعه، هر چهار حوزه ارتباط با خدا، ارتباط با خود، رتباط با خلق (مردم) و ارتباط با خلقت را شامل می شود و چهل محور اصلی در سبک زندگی را با کودکان در میان می گذارد.
ساختار اثر حاضر به گونه ای طراحی شده که کودکان، حضور پیامبر صلی الله علیه و آله را در زندگی عادی خود حس کنند و به راحتی بتوانند از آن حضرت الگو بگیرند.

گفتنی است کتاب «محمد صلی الله علیه و آله و سلم مثل گل بود»، علاوه بر آموزش سبک زندگی پیامبر (ص)، به رشد تفکر کودکان و پرورش هوش اخلاقی آنان نیز کمک می کند و نیز بسیاری از سوالات کودکان را در زمینه ی رفتارهای خوب و بد پاسخ می دهد مثل اینکه چرا باید سلام بدهیم ؟ چرا مسخره کردن ، قهرکردن و اسراف کردن و ...بد است؟ چرا نیکی به پدر و مادر و مهربانی کردن و ...خوب است ؟ در پایان هر عنوانی که به کودکان آموزش میدهد یک سخن زیبا ازپیامبر (ص) هم بیان می شود و آموزه های دینی را با بیانی ساده و صمیمی در قالب تصاویر زیبا انتقال می دهد .


تاريخ : 28 / 9 / 1395 | 8:16 | نويسنده : قربانی

به مناسبت ميلاد با سعادت پيامبر اكرم (ص) و امام صادق (ع)  مراسم جشني در كتابخانه شهداي گمنام جوكار برگزار شد.
اين مراسم با تلاوت قرآن آغاز شد ، سپس مولودي خواني توسط مداح نوجوان جناب آقاي محمد شعباني انجام شد ومسئول كتابخانه با معرفي كتاب برگزيدگان (سيري كوتاه در زندگي چهارده معصوم) گزيده اي از زندگي پيامبر اكرم (ص) و حضرت امام صادق(ع) را شرح داد . باشد كه با حضور كتاب در مراسم جشن شوق كتابخواني بيش از بيش در افراد تقويت شود .

در پايان مراسم به حاضراني كه نامشان به نامهاي (محمد،احمد، و صادق) مزين است جوايزي اهداء شد.


تاريخ : 24 / 9 / 1395 | 8:39 | نويسنده : قربانی


تاريخ : 13 / 9 / 1395 | 8:31 | نويسنده : قربانی

مسئول کتابخانه شهدای گمنام از برگزاری کارگاه (هنر در کتابخانه ) خبر داد :

اعظم اکبری گفت : فعالیت‏های هنری،خلاقیت را پرورش‏ می‏دهند. دانش‏ آموزان‏ از طریق فعالیت‏های هنری،تخیل،حل‏ مشکلات،تفکر مستقل و تصمیم‏ گیری را تجربه‏ می‏کنند.آن‏ها احساس غرور و افتخار می‏کنند.

هنر به آنان نکاتی را پیرامون سنن و فرهنگ‏هایی که به جامعهء ما شکل داده‏ اند، می‏ آموزد تا میراث فرهنگی کشورمان و سایر کشورها را بشناسد و به آن‏ها ارج‏ بگذرانند.

یکی از راه‏هایی که سبب می‏شود،کودکان و نوجوانان هنرهای زیبا را درک کنند و از آن لذت‏ ببرند،«کارعملی»است.حداقل نیمی از آموزش‏ هنر باید به فعالیت‏های عملی،خلق و اجرا اختصاص یابد.مانند نقاشی،طراحی،مجسمه‏ سازی‏ ، کادوپیچی و..

 به این منظور کارگاهی تحت عنوان (هنر در کتابخانه ) پنج شنبه ها به صورت یک هفته در میان برگزار میگردد و اعضای هنرمند کتابخانه با شرکت در این کارگاه هنر و توانمندی های خود را به اشتراک می گذارند .

از جمله آموزش و کار عملی (هنر جعبه سازی و تزیین هدیه ها) می باشد که توسط عضو نوجوان و فعال کتابخانه خانم مریم ترکستانی به دیگر اعضای کتابخانه آموزش داده شد نکته مورد توجه در این آموزشها کتاب محور بودن آنهاست که در آموزش جعبه سازی و تزیین هدیه ها از دو کتاب دنیای هنر ( جعبه های کادویی) و کتاب تزیین هدیه ها (کادوپیچی) استفاده شد.

 

 


تاريخ : 11 / 9 / 1395 | 8:14 | نويسنده : قربانی




تاريخ : 7 / 9 / 1395 | 9:1 | نويسنده : قربانی

 

Image result for ‫خورشید به سوگ مصطفی میگرید‬‎

خورشید به سوگ مصطفی میگرید،

مهتاب به حال مجتبى میگرید،

 

در مشهد دل چه كربلایى برپاست،

 

قومى به شهادت رضا میگرید.

التماس دعا